Přihlásit

Lokomotivy ř. 742 ČD Cargo po opravách R3

 

Již v prvních červnových dnech mělo dojít k návratu lokomotivy 742 397-3 zpět do domovského působiště v Českých Budějovicích. Tato lokomotiva byla první z osmi hnacích vozidel této řady, které během letošního roku projdou opravou R3 u externího opravce – společnosti CZ LOKO Česká Třebová. Během této opravy byly mimo jiné provedeny úpravy požadované Federací strojvůdců ČR na základě diskuze a návrhů z řad strojvedoucích ČD Cargo.

Jedná se o:

  • nové odpružené sedačky strojvedoucího
  • mechanické odbrzďovače i na stanovišti 2
  • ohřev z generátoru + nezávislý časovatelný ohřev VVO SM (velký vodní okruh spalovacího motoru)
  • ohřev kohoutů jímek a automatické odvodňování jako na batohu (rekonstruovaná 742)
  • roletky na oknech
  • elektrické stěrače – od další lokomotivy včetně cyklovačů
  • reproduktory vysílaček mimo výhled okna
  • dvojitá zásuvka 110 V + zásuvka 110 V i na st. 2
  • odhlučněná mezistěna motoru
  • lednička a mikrovlnka
  • rekonstrukce topení na termostat + zvláštní regulace otáček ventilátoru
  • signalizace zabrzdění vlastní i řízené lokomotivy + signalizace utažené ruční brzdy (RB) na vlastní i řízené lok. (z řízené lok. vždy jako sdružená porucha)
  • zásuvky dvojčlenu, napájecí potrubí a vzduchové kohouty přímočinné brzdy na obou čelech lokomotivy
  • poziční světla i reflektory LED – ovládání obou reflektorů z obou stanovišť
  • klimatizace
  • odvětrání karteru jako na batohu
  • hlídání nízkého stavu vody motoru – kontrolka na pultu, kontrola i ze slave (ovládané ve dvojčlenném řízení)lokomotivy
  • při ohřevu ze stojanu možno dobíjet i baterie
  • stříšky nad okny v celé délce a s okapničkou
  • držák tabletu na obou stanovištích
  • zvláštní otvor na přístup k vzduchovému rozvaděči
  • elektronika vysílačky přemístěna ke generátoru

Během těchto oprav byla dohodnuta také jednotná podoba stanovišť tak, aby všechna HV řady 742 po opravách R2 a R3 byla se sjednoceným ovládáním všech prvků a nadále už nedocházelo k případům, že každý kus bude originálem. Věřím, že těmito úpravami se podařilo opět o něco zlepšit prostředí pro strojvedoucí na těchto „babičkách“, které jsou ale stále velice důležitou řadou HV v každodenním provozu u ČDC. V příštím roce bude pokračovat běžný servisní interval u dalších HV řady 742 opravami stupně R2 a budeme se snažit o to, aby všechny tyto úpravy byly prováděny i při tomto nižším stupni oprav.

Zdroj: FSČR

 

Napsal: David Votroubek (člen prezidia FSČR)
Vydáno: 07. 06. 2018