Dne 1. prosince 2021 proběhlo první kolo kolektivního vyjednávání u společnosti ČD Cargo, a.s. Jednání probíhalo v obdobném kombinovaném režimu jako u ČD, a.s., kdy je za každou OC fyzicky přítomný pouze jeden zástupce a ostaní jsou přítomni on-line pomocí PC.
V úvodu jednání byla projednána a po drobných úpravách i schválena vzájemná dohoda o zásadách kolektivního vyjednávání.
V dalším došlo ke shodě nad 1. změnou v současnosti platné PKS a to s účinností od 1. ledna 2022. Jedná se o technickou změnu, která reaguje na legislativní změnu, NV 589/2006 Sb., kde došlo k prodloužení doby odpočinku mezi směnami z 6 na 7 hodin, s garancí 6 hodin odpočinku na lůžku.
Dalším bodem jednání byl návrh zaměstnavatele na 5. změnu IN ORz-33-A-2015 „Zásady hospodaření se sociálním fondem ČD Cargo, a.s.“ s účinností od 1. ledna 2022. Po diskusi a úpravách některých bodů dle připomínek OC došlo k dohodě a podpisu navržené změny.
Závěrečným bodem jednání bylo samostatné kolektivní vyjednávání o podobě nové Podnikové kolektivní smlouvě ČD Cargo, na rok 2022-2023. Obě jednající strany se postupně vyjadřovaly ke svým návrhům. Vzájemné shody však bylo dosaženo pouze u bodu týkajícího se závazku zaměstnavatele ke sledování oblasti OOPP prostřednictvím pracovní skupiny. V ostatních bodech, včetně těch, které se týkají fondu týdenní pracovní doby, dovolené, výše tarifu, příplatkové sféry a stravného, ke shodě nedošlo.
Další kolo kolektivního vyjednávání je naplánováno na 17. prosince 2021 a o jeho vývoji bude členská základna informována.
Zdroj: Federace vlakových čet