Napsal: David Votroubek Vydáno: 24. 10. 2021
Na v této době prozatím posledním jednání zástupců železničních odborových centrál (OC) se zaměstnavatelem, konaném dne 21. října 2021, byl dojednán plánovaný harmonogram kolektivního vyjednávání pro uzavření budoucí Podnikové kolektivní smlouvy akciové společnosti ČD Cargo.
K faktickému spuštění kolektivního vyjednávání by mělo dojít 9. listopadu tohoto roku předáním návrhu zaměstnavatele. OC se dohodly na společném jednání v termínu 18. listopadu 2021, kde by měl být vytvořen jejich společný oponentní návrh PKS ČD Cargo 2022/23.
První skutečné kolektivní vyjednávání je poté naplánováno na letošní první prosincový den. Do konce roku se pak se zaměstnavatelem sejdeme ještě jednou, a sice 17. prosince 2021.
Předpoklad uzavření PKS ČD Cargo na období 2022/23 je pak v měsíci lednu nebo únoru roku 2022.
Vzhledem k současné složité situaci (COVID, energetická krize, vysoká inflace) se bude zcela určitě jednat o velice náročná a obtížná jednání. Jasné ale je, že v této době nelze připustit, aby poklesla reálná mzda, stejně tak je nadále nepřijatelné, aby tato mzda rostla pouze z důvodů zvyšující se přesčasové práce.
Priority pro toto jednání si zástupci základních organizací Federace strojvůdců České republiky stanovili na společném jednání Rady předsedů ZO ČD Cargo, které se uskutečnilo ve dnech 18. a 19. října v Přibyslavi a o kterém budete mít možnost se dočíst v Zájmech strojvůdce č. 21, vycházejících v polovině listopadu, a samozřejmě také na našich webových stránkách.
David Votroubek
člen prezidia FSČR
Zdroj: FSČR