Přihlásit

Zprávy

08/06/2021
Od března letošního roku probíhá intenzivní testovací provoz nové aplikace pro strojvedoucí. Ta je prostřednictvím tabletu informuje o aktuálních traťových poměrech v místech jízdy jejich vlaku. Strojvedoucí tak brzy dostanou dlouho očekávaný nástroj, který spojí informace z tabelárních jízdních řádů a digitalizovaných tabulek traťových poměrů, jež vydává Správa železnic.Více informací o projektu DISAF a konkrétně aplikaci ELTRIS (ELektronický TRaťový Informační Systém) naleznete na youtube.com:Zdroj: ČD Cargo
04/04/2021
Zabezpečovací zařízení ETCS je jednoznačně nejskloňovanějším pojmem nejen mezi dopravními odborníky, ale i mezi dopravci, správci infrastruktury, jednotlivými drážními úřady a dalšími evropskými i národními institucemi.Přestože železniční doprava, jak je dobře známo, patří mezi nejbezpečnější módy dopravy, v poslední době se téma ETCS dostalo s ohledem na závažné a tragické mimořádné události do popředí a neoddiskutovatelnou snahou je akcelerovat zahájení rutinního provozu, tj. provozu vlaků pod dohledem ETCS, na určených tratích, resp. přinejmenším dodržení původně plánovaných termínů stanovených Národním implementačním plánem ERTMS (2017). ČD Cargo bere tento plán se vší vážností a na projektu vybavení hnacích vozidel mobilní částí ETCS intenzivně pracuje....
18/03/2021
Největší tuzemské železničářské podniky, jako jsou České dráhy, Správa železnic nebo RegioJet, mají za sebou první sérii povinného testování zaměstnanců na koronavirus. Provedly tisíce testů, při nichž v souhrnu zjistily desítky nakažených. Pro další pokračování testování zatím mají firmy testů dostatek.Správa železnic začala s testování 3. března a v prvním týdnu otestovala 15 557 zaměstnanců po celé zemi. Výsledky prokázaly nákazu v 72 případech, pozitivita tak byla kolem 0,5 procenta. Testování se netýkalo zaměstnanců na home office, kterých je přibližně 1500. Další sérii testů správa zahájila ve čtvrtek. "Testovacích sad máme dostatek," uvedla mluvčí Radka Pistoriusová. Správa používá především sady pro samotestování a rozděluje je mezi jednotlivé organizační jednotky v zemi....
24/01/2021
Dozorčí rada Českých drah ve čtvrtek 21. 1. 2021 jednomyslně schválila Podnikatelský plán ČD, a. s., na rok 2021. Ten na jedné straně počítá s pokračováním negativního dopadu pandemie COVID-19 do tržeb a na straně druhé s úspornými opatřeními, které management postupně realizuje. Mezi nimi je například snížení režijních nákladů nebo rozložení některých investic v čase.Firma naopak nepočítá se zpomalením tempa neodkladné obnovy vozidlového parku, ani se zastavením investic do rozvoje údržbové základny. „Podnikatelský plán směřuje k tomu, abychom se na konci letošního roku maximálně přiblížili k černé nule. Dokud tu bude COVID, máme jen omezené možnosti, jak zvýšit výnosy. Úspory proto budeme hledat napříč všemi činnostmi, budeme nově nastavovat některé procesy a hledat případné duplicity,“ vysvětluje Ivan Bednárik, předseda představenstva a generální ředitel ČD, a. s., a dodává: „Zároveň jsme plán koncipovali tak, ab...
24/01/2021
Nejdražší z celého souboru je legendární Bardotka za více než pět milionůNákladní železniční společnost ČD Cargo opět po roce nabízí k prodeji větší sérii železničních vozidel. Tentokrát jde o sadu 26 lokomotiv, jejichž vyvolávací cena se pohybuje od 443 tisíc po více než pět milionů. ČD Cargo to oznámilo na svém profilu zadavatele.„Jde o nekompletní stroje, které jsou dlouhodobě odstavené a jejichž opětovné uvedení do provozu by bylo pro nás nerentabilní,“ sdělil deníku Zdopravy.cz šéf ČD Cargo Tomáš Tóth. Všechny lokomotivy jsou neprovozní.Soubor zahrnuje elektrické i dieselové stroje z dep v Ostravě, Břeclavi, Českých Budějovicích, Ústí nad Labem a Hradci Králové. V nabídce jsou například Žehličky řad 110 a 210, ústecké elektriky 121 a 122 nebo Barči (Bardotky) řad 749 a 751. Právě budějovická Barča (749) je z celého souboru nejdražší, ČD Cargo jí nechce prodat za méně než 5,031 milionu.Uzávěrka pro podání nabídek je 16. února, ČD Cargo si pak kupce vybere podle nejvyšší ceny. Cena přitom nesmí klesnou pod úroveň uvedenou v dokumentaci.Jde o jeden z největších prodejů nepotřebných lokomotiv u ČD Carga vůbec. Loni v lednu přišlo Cargo rovněž s nabídkou několika vozidel. Konkrétně šlo o pět osobních železničních vozů řady Bc z roku 1967 a devíti lokomotiv vyrobených v rozmezí let 1967 až 1988. Z toho tři...
31/12/2020
ČD Cargo zahajuje historicky druhý projet přestavby lokomotiv řady 163 na dvousystémovou řadu 363. Vítězem veřejné soutěže na přestavbu 18 lokomotiv řady 163 se stala společnost Českomoravská železniční opravna, s.r.o. Důvodem k přestavbě je především postupná konverze stejnosměrné napájecí soustavy na střídavou na železničních tratích České republiky.Lokomotivy budou dále vybaveny evropským zabezpečovačem ETCS jehož dodavatelem je ČD Telematika a.s. a AŽD Praha s.r.o. Vzorem zástavby se stane lokomotiva 363.075, tedy první lokomotiva této řady vybavená tímto systémem. Na projekt jsme získali finanční podporu z OPD.Zdroj: ČD Cargo
12/12/2020
Dopravce nasadí na regionální linky jednotky Siemens Desiro.České dráhy přijdou od příštího prosince o další výkony v regionální dopravě. Radní Libereckého kraje dnes rozhodli o tom, že o zasmluvnění provozu v oblasti Českolipska budou jednat už jen se společností Die Länderbahn CZ.Nová smlouva se bude týkat linek L4 Mladá Boleslav město – Česká Lípa – Rumburk a L2 Liberec – Česká Lípa – Děčín. Nízkopodlažní vozy Siemens Desiro nasadí od příštího prosince na linku L3, o rok později pak na linku L2. Na lince L4 jezdí dosud hlavně vozy 843 a  regionovy, na L2 jednotky motorové jednotky či motorové vozy 843.Kraj vyzval dopravce k uznávání svých tarifů„Ve všech vlacích již platí krajské integrované jízdenky IDOL, stejně tak od neděle systém jednotného tarifu. Liberecký kraj také všechny své dopravce vyzval ke vzájemnému uznávání jízdenek dle vlastních tarifů. Společnosti Arriva vlaky a Die Länderbahn CZ již potvrdily, že budou o vzájemném uznávání jízdenek jednat,“ uvedl hejtman Martin Půta. Reakci Českých drah kraj dosud nezná.Jednání s DLB potvrdila i nová krajská rada, předchozí plán schvalovalo ještě bývalé, i když z velké části stejné, vedení kraje. Už dříve uvedl náměstek pro dopravu Jan Sviták, že důvodem ke změně je i nespokojenost s Českými drahami na lince L2....
12/12/2020
Novým předsedou představenstva nákladního dopravce ČD Cargo se stal Tomáš Tóth, dosavadní výkonný ředitel firmy. V čele nahradil Ivana Bednárika, který je nyní šéfem mateřské skupiny České dráhy. Upozornil na to server zdopravy.cz, ČTK to následně potvrdil mluvčí ČD Robert Pagan.Tótha v pátek nejprve zvolila valná hromada do představenstva, jehož členové ho následně zvolili za svého předsedu. V ČD Cargo Tóth působí od roku 2007, kdy začínal jako nákupčí zásobování. Postupně se vypracoval až na post výkonného ředitele, kterým byl posledního dva a půl roku. Tótha jako svého možného nástupce už dříve označil i Bednárik.„Po velkých propadech objemů přeprav v souvislosti s pandemií covidu-19 se chceme již v příštím roce vrátit zpět do černých čísel, pokračovat v investicích do obnovy a udržitelnosti kolejových vozidel, držet pozice na českém trhu a posilovat roli ČD Cargo v Evropě,“ řekl serveru Tóth.Personální změny by měly vést ke snížení počtu lidí ve vedení firmy. Jednotlivé sektory by si měly mezi sebou přerozdělit dosavadní členové. „Máme silný tým provozních kolegů, ekonomů i obchodníků. Pokračujeme ve spolupráci,“ dodal Tóth.ČD Cargo posledních šest let vedl Ivan Bednárik. Ten ovšem byl ve čtvrtek zvolen novým šéfem Českých drah, které si od něj slibují posílení v době krize. Nákladní dopravce pod ...
12/12/2020
Kolektivní vyjednávání u společnosti ČD Cargo rezonovalo posledním jednáním Podnikového výboru (PV) OSŽ ČD Cargo více než kdykoliv předtím. Moc možností diskutovat naživo problematiku PKS totiž členové PV OSŽ ČD Cargo letos neměli. Většinu jednání PV OSŽ ČD Cargo poznamenala pandemie koronaviru.Některá jednání byla zrušena, některá probíhala formou videokonference, a některá, jako to poslední ve středu 9. 12. 2020, kombinovanou formou: částečně naživo (v zasedací místnosti v Domě Bohemika), částečně přes monitor počítače (prostřednictvím MS Teams).Členové PV OSŽ ČD Cargo mimo jiné debatovali na téma snižování počtu zaměstnanců (jak na ředitelství, tak na jednotkách organizační struktury: „Společnost pro rok 2021 ve svém Podnikatelském plánu počítá s výchozím stavem 6238 zaměstnanců. Takže si můžete sami porovnat, o kolik se sníží počet zaměstnanců v letošním roce,“ upřesnil Nekola).V diskusi k tomuto...
08/12/2020
Novým předsedou představenstva a generálním ředitelem Českých drah se stal Ivan Bednárik, který dosud vedl dceřiné ČD Cargo. Ve funkcích nahradí Václava Nebeského, jenž se přesune na pozici místopředsedy představenstva. Ve vedení podniku pak úplně končí dosavadní náměstek generálního ředitele ČD Patrik Horný. Rozhodla o tom dozorčí rada podniku. Změny by podle ministra dopravy Karla Havlíčka měly podnik posílit v době krize a jeho finanční řízení."Jako dlouholetý předseda představenstva ČD Cargo prokázal Ivan Bednárik, že má klíčové předpoklady k tomu, aby provedl i České dráhy nadcházející náročnou etapou. Národní dopravce utrpěl v důsledku pandemie Covid-19 ztráty v řádech miliard korun. Nyní musí najít cesty, jak udržet a posílit svou finanční pozici a pokračovat v náročném investičním programu i zkvalitňování svých služeb," uvedl předseda dozorčí rady Pavel Kysilka....
28/11/2020
Šéf ČD Cargo Ivan Bednárik dostal nabídku na post předsedy představenstva Českých drah, oslovil jej šéf dozorčí rady společnosti Pavel Kysilka. V čele státního dopravce by Ivan Bednárik mohl nahradit Václava Nebeského, kterému chce Pavel Kysilka nabídnout v představenstvu post místopředsedy. Pavel Kysilka to včera uvedl ve svém stanovisku k aktuálnímu dění ve společnosti. O změnách ve vedení podniku bude rozhodovat dozorčí rada v příštím týdnu.Pavel Kysilka v souvislosti s připravovanými změnami poukázal na současnou krizi a velký propad příjmů Českých drah. Tržby společnosti jen za jízdné letos klesnou asi o tři miliardy korun. "Podle našeho názoru je v tuto chvíli potřeba tým představenstva posílit zejména v oblasti finančního řízení," uvedl Pavel Kysilka. Zároveň ale dodal, že firma podle něj stávající situaci zvládá dobře....
20/09/2020
 České dráhy v letošním prvním pololetí hospodařily se ztrátou 1,98 miliardy korun. Ztráta je výsledkem jarní koronavirové krize a s ní spojeným omezením provozu. Pokles tržeb zaznamenala osobní i nákladní přeprava. Vlaky dopravce tak v pololetí cestovalo 59,8 milionu cestujících, meziročně o třetinu méně. Dráhy o tom informovaly ve své finanční zprávě. V předchozích několika letech společnost hospodařila se ziskem, loni s 1,3 miliardy korun....
20/09/2020
Ve Zkušebním centru Velim Výzkumného Ústavu Železničního úspěšně proběhlo intenzivní testování elektrických lokomotiv dodatečně vybavených palubní jednotkou Evropského vlakového zabezpečovacího systému ETCS. Jedná se o lokomotivy řady 163 a 363 vyráběných v závodech Škoda, které aktuálně slouží u nákladního dopravce ČD Cargo. Vedoucím konsorcia, jež má tzv. retrofit na starosti, je ČD - Telematika.„Zavádění ETCS na českou železnici považujeme za jeden z nejvýznamnějších projektů v této oblasti pro několik příštích let,“ zdůrazňuje Tomáš Businský, ředitel úseku Infastruktura ČD - Telematiky. „Jedná se o projekt, který významnou měrou přispívá k další liberalizaci evropské železniční dopravy, protože vozidla vybavená tímto systémem se budou moci pohybovat po Evropě v podstatě bez omezení,“ dodává Businský.„Cesta k bezpečnější železniční dopravě dnes jednoznačně sm...
12/09/2020
Zvyšovat bezpečnost na železnici bez vhodného financování nelze. Dopravci nemají dostatečné zdroje a zákazníci vyšší náklady samozřejmě odmítnou a dají přednost jiným dopravním módům. V rozhovoru pro Dopravní noviny na to upozornil předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik, MBA.V souvislosti s dopravními nehodami na železnici v poslední době se začalo více zmiňovat téma bezpečnosti. Lze však u těchto nehod vůbec nalézt nějaký společný jmenovatel, na který by bylo možné se zaměřit?Často se ho...
30/08/2020
Pro nákladního dopravce ČD Cargo nastaly po několika letech hojnosti zlé časy – pro vagony vozící lidi i pro ty naplněné uhlím a dalším zbožím. Stačilo přiškrcení hospodářství v době koronakrize a následky, které s tím přišly. Už nyní je jisté, že kromě běžných úspor bude muset firma propouštět, zejména na administrativních pozicích.ěkolik let po sobě se České dráhy radovaly z miliardových zisků. Pomáhala jim k tomu z velké části dobrá kondice jejich dceřiné firmy ČD Cargo, jež třeba loni vydělala 608 milionů korun. Jenže časy jsou zlé. Pro vagony vozící lidi i pro ty naplněné uhlím a dalším zbožím. Virus uštědřil výdělečné společnosti tvrdý úder – stačilo přiškrcení hospodářství v době koronakrize a následky, které s tím přišly.„Mohu říci, že jsme ve ztrátě,“ řekl šéf ČD Cargo Ivan Bednárik...
25/08/2020
 České dráhy rozdělily ze své nadace 400 000 Kč zaměstnancům, kteří utrpěli zranění při nedávných vážných nehodách u Perninku a u Českého Brodu. Jde o první příspěvek z nově založeného fondu. Vlastní sbírku pro zraněné kolegy uspořádali v minulých týdnech i samotní zaměstnanci.České dráhy a jejich největší dceřiná společnost ČD Cargo založily v červenci vlastní nadační fond, jehož prost...
14/07/2020
České dráhy a jejich největší dceřiná společnost ČD Cargo založily vlastní nadační fond. Jeho prostřednictvím chtějí podporo...
03/05/2020
Státní akciová společnost České dráhy jedná o odkoupení svého soukromého konkurenta Leo Express. S odvoláním na dva důvěryhodné zdroje to uvedl ekonomický týdeník Hrot.„Leo Express dlouhodobě jedná o vstupu strategického partnera, který by umožnil další růst úspěšného projektu,” uvedl na dotaz Novinek mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.Společnost podle Sedlaříka jedná s více zájemci. „Vzhledem ke smlouvám o mlčenlivosti je nemůžeme blíže komentovat,” dodal.„Jako obchodní společnost podobné spekulace nikdy nekomentujeme. Obecně lze ale říct, že sledujeme dění na trhu a pokud najdeme příležitost pro další rozvoj našeho byznysu, zlepšení a rozšíření služeb, budeme se o takovou možnost zajímat,” sdělil Novinkám mluvčí Českých drah Radek Joklík.České dráhy se podle něj zajímají i o příležitosti mimo železniční dopravu, například v oblasti autobusové přepravy, případně také o možný vstup na zahraniční trh prostřednictví zahraničního přepravce.Leo Express je přitom aktivní na polském trhu a v Německu převzal krachujícího vlakového dopravce Locomore. Provozuje i autobusovou přepravu v návaznosti na své vlakové spoje.„Každé takové obchodní rozhodnutí musí být vždy podrobeno důsledné analýze, bude v souladu s firemní strategií, bude pro České dráhy výhodné a ve finále ho budou ...
03/05/2020
Zájem lidí o cestování vlaky dál stoupá, ve srovnání s předchozími týdny až o desítky procent. Dopravci proto postupně obnovují některé dálkové i regionální spoje, případně doplňují vlaky o dodatečné vozy. Před prodlouženým víkendem se poptávka dále zvyšuje a podle dopravců by se provoz měl vrátit do normálu přibližně v polovině června.České dráhy registrují asi pětinový zájem cestujících proti normálu, v uplynulých týdnech byla poptávka přibližně na desetině. Společnost zvolila pro obnovování provozu odlišný postup pro dálkovou a regionální dopravu. Vychází přitom z dohod s objednateli, tedy státem a kraji. Rozdíly i jsou i mezi samotnými regiony, záleží například na osídlení regionu nebo obnovení průmyslové výroby ve velkých závodech....
04/04/2020
K velkým změnám dochází od dnešního dne ve vedení největšího tuzemského železničního dopravce. ČD Cargo má od dnešního dne nového finančního ředitele a člena představenstva zodpovědného za obchod.Z pozice finančního ředitele odchází po pěti letech ve firmě Martin Šimek. „Dohodli jsme se na ukončení spolupráce. Od 1. 4. je pověřen řízením jeho úseku Robert Heděnec, dosavadní ředitel odboru účetnictví. Martinovi Šimkovi představenstvo děkuje za odvedenou práci,“ řekl předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik.Nejde o jedinou změnu. Do ČD Cargo dnes na post šéfa pro obchod nastupuje Radek Dvořák. Ten se stává členem představenstva. Dvořák oznámil svůj odchod z pozice místopředsedy představenstva Českých drah v březnu.V ČD Cargo dosud vede obchod Bohumil Rampula, ten odchází letos do důchodu. „Rozhodnutí akcionáře obvykle nekomentuji, dnes udělám výjimku. Bohumil Rampula má letos nárok na odchod do penze a je logické, že akcionář hledá řešení dostatečně dopředu, aby měl nový šéf obchodu dostatek času pro pře...
04/04/2020
České dráhy se dohodly s odborovými organizacemi na tom, že část zaměstnanců zůstane kvůli nedostatku práce a snížení objemu dopravy doma. Dopravce jim namísto výplaty navrhovaných 60 % mzdy bude po dobu nepřítomnosti vyplácet 70 % průměrné mzdy.Dohodu oznámilo na svých stránkách Odborové sdružení železničářů, České dráhy ho potvrdily. Týká se několika stovek zaměstnanců převážně úřednických profesí. „Jde o dočasné opatření snižující personální náklady v řádu milionů korun, které nám umožňuje udržet zaměstnance, nepropouštět je a následně prakticky okamžitě plně obnovit všechny naše činnosti,“ řekla mluvčí firmy Vanda Rajnochová.Firma se s řadou zaměstnanců dohodla na zkrácení jejich pobytu v práci. „Zaměstnanci však nemusejí být doma celý měsíc, ale ...
04/04/2020
Pátek 3. dubna 2020 lze bezesporu považovat za průlomový v historii ČD Cargo. Skoro přesně v poledne dorazil do Ingolstadtu první vlak, který byl na území Německa veden na vlastní licenci ČD Cargo a strojvedoucím ČD Cargo. Stalo se tak přesně měsíc poté, co ČD Cargo završilo legislativní proces získání dokumentů potřebných k provozování drážní dopravy v Německu. Je to začátek nové etapy expanzní obchodní strategie.Ucelený vlak, v jehož čele stál již z Břeclavi Vectron 383.011 přepravil 1 200 tun dřeva z Českomoravské vrchoviny, konkrétně z Okříšek. Vzdálenost téměř 600 km přes Rakousko a Německo vlak překonal za necelých 12 hodin. Zpět se prázdná souprava bude vracet na začátku příštího týdne.I přes nepříznivou pandemickou situaci je rozjednána celá řada dalších obchodních případů a lokomotivy ČD Cargo by se brz...
24/03/2020
23.3. - Současná krize má vliv i na nákladní dopravu na železnici. Řada vlaků musela být zrušena kvůli přerušování výroby některých českých firem či poklesu dovozu z Číny. Někteří dopravci proto nabízejí volné kapacity pro převoz zboží mimo přetížené silnice. Samotná doprava ovšem funguje bez problémů, vyplývá z informací dopravců. Nákladní vlaky mohou stejně jako kamiony jezdit i přes hranice."V souvislosti s ukončením nebo omezením výroby v některých firmách, zejména v automobilkách, jsme museli zrušit řadu vlaků, což bude mít výrazný dopad do hospodaření naší společnosti, stejně jako pokles importu zboží z Číny v námořních kontejnerech," řekl šéf největšího tuzemského dopravce společnosti ČD Cargo Ivan Bednárik. Samotná nákladní doprava však podle něj funguje bez problémů.Společnost nabízí své volné kapacity, kterými by mohla uvolnit přetížené silnice, či pomoct, pokud by vznikly fronty kamionů na hraničních přechodech. "Chtěli bychom tak využít nejen našich volných kapacit, ale i uvolněné trasy na hlavních železničních tratích," podotkl Ivan Bednárik. Podnik nyní také převáží do skladů firmy ČEPRO líh pro výrobu dezinfekce.Podle Lukáše Kresače z PKP CARGO INTERNATIONAL byla situace v nákladní dopravě nepřehledná především na počátku krize. V současnosti je však počet vlaků firmy ustálen na obvyklých číslech....
05/01/2020
21. listopadu 2019 si vedení společnosti ČD Cargo mělo v německém Kasselu možnost prohlédnout první dvě nové lokomotivy TRAXX MS 3. Lokomotivy jsou součástí desetikusové série vyráběné na základě smlouvy ze srpna loňského roku. První lokomotiva bude ke zkouškám do České republiky převezena v následujících týdnech.Delegaci ČD Cargo vedli Zdeněk Škvařil, člen představenstva odpovědný za provoz a Martin Šimek, finanční ředitel. Lokomotivy si měli možnost prohlédnout i člen dozorčí rady Radek Nekola a David Votroubek, člen prezidia Federace strojvedoucích.„Jsem příjemně překvapen postupem výroby nových elektrických lokomotiv,“ uvedl Zdeněk Škvařil a dodal: „Je nám ctí, že budeme prvním dopravcem, který tuto moderní interoperabilní lokomotivu nasadí v České republice na své nákladní vlaky.“...
04/11/2019
Za účasti ministra dopravy České republiky JUDr. Vladimíra Kremlíka byla 9. října 2019 slavnostně otevřena nová hala pro opravy železničních vozů v areálu SOKV Ústí nad Labem. Přestřižení pásky se pak kromě ministra dopravy ujali i předseda představenstva ČD Cargo pan Ivan Bednárik, MBA, člen dozorčí rady ČD Cargo pan Radek Nekola a zástupce dodavatele, společnosti Metrostav, Ing. Petr Ort.Celá stavba byla zahájena 28. května 2018 podpisem smlouvy s dodavatelem stavební i technologické vybavenosti, společností Metrostav, a. s. Samotné stavební práce byly spuštěny v polovině června 2018. Za 12 měsíců bylo celé dílo dokončeno a po vyřízení kolaudačních povolení předáno ČD Cargo k užívání. Nová hala pro čištění nákladních vozů je postavena na místě nepoužívané staré haly „Hříž“ a bývalého skladu technických plynů.Interiér haly je v podélném směru rozdělen na dva prostory. První část, která je určen...
17/05/2019
České dráhy loni hospodařily se ziskem téměř 1,2 miliardy Kč, o více než 200 milionů Kč vyšším než v roce 2017. K výsledku skupiny přispěla především nákladní doprava, která vykázala zisk 663 milionů Kč. Osobní přeprava naopak skončila ve ztrátě 230 milionů Kč. Dnes o tom informovalo vedení skupiny. Státní dopravce loni přepravil 179 milionů cestujících, nejvíce za deset let.Přes zvýšení počtu cestujících podnik nedostal osobní dopravu do kladných čísel. Mezi hlavní důvody podle firmy patří nedostatečné financování regionální dopravy v některých krajích, rostoucí výdaje za elektřinu a zvýšené náklady na náhradní autobusy kvůli častým výlukám.Stejně jako v předešl...
28/04/2019
České dráhy po více než třech letech od prvních úvah nasazují do ostrého provozu trenažery pro strojvedoucí. První dvojice simulátorů za 30 milionů korun je v České Třebové a v Praze. Má zlepšit přípravu nových mašinfírů a těm stávajícím prohloubit zkušenosti.            Trenažer vypadá jako kokpit skutečné lokomotivy, zní jako skutečná mašina, umí troubit, strojvedoucí z něj může komunikovat s výpravčím a při „přejezdu výhybek“ vydává nezaměnitelný zvuk. Jen výhled z okna je podobný více počítačové hře a také názvy zastávek jako Trabantice by strojvedoucí na české železniční síti hledali marně.    „Simulátory nám pomohou lépe připravit uchazeče o práci strojvedoucího na výkon jeho povolání a u stávajících strojvedoucích zlepšit jejich návyky při práci,“ říká generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec.     „Podstatná bude také příprava na provozní situace, se kterými se začínající strojvedoucí při jízdním zácviku na lokomotivách vůbec nemusí setkat a i zkušení strojvedoucí se s nimi setkávají jen výjimečně. Může jít například o jízdu vlaku na přivolávací návěst, v mezistaničním oddílu, obsazenou kolej,“ přiblížil Kupec.    Výcviková kabina a ovládací pult vychází z moderní jednotky Panter, je však doplněna i o další prvky tak, aby na...
22/04/2019
ČD-Telematika vybaví flotilu lokomotiv nákladního železničního dopravce ČD Cargo mobilní částí evropského vlakového zabezpečovače ETCS (European Train Control System) Level 2 od společnosti Alstom. Jedná se o první velkou sérii modernizace existujících vozidel tímto zařízením v České republice. ČD-Telematika pro tuto zakázku uzavřela konsorcium se společností AŽD, partnerem pro národní zabezpečovací technologie a měření rychlosti. Zabezpečovačem bude vybaveno celkem 78 lokomotiv ČD Cargo, konkrétně půjde o 31 lokomotiv řady 163 a 47 lokomotiv řady 363. Dokončení zakázky v celkové hodnotě v řádu desítek milionů EUR je plánováno na konec roku 2022. „Díky komunikaci mezi stacionární a mobilní částí ETCS dojde k dalšímu zvýšení bezpečnosti železniční dopravy a tím i cestujících na železnici, a to jak na tratích v České republice, tak i na tratích provozovaných členskými státy EU,“ uvedl předseda představenstva ČD-Telematiky David Wolski. „ČD-Telematika je hrdá, že v takto strategické oblasti získala prvenství u ČD Cargo a že projekt realizuje se světovou špičkou v oblasti ETCS, francouzskou společností ALSTOM,“ dodal. S ohledem na náročnost dodávky bude ČD-Telematika kromě AŽD spolupracovat v oblasti implementace a projekčních činností s firmou ČMŽO-elektronika. Dodávka na klíč pokrývá veškeré činnosti od převzetí lokomotiv až po jejich finální předání ve f...