Přihlásit

Zprávy

05/06/2019
4.6. - Nákladní dopravce ČD Cargo na konci června vydá dluhopisy v hodnotě jedné miliardy korun. Peníze, které za obligace dostane, chce investovat do vozového parku. Včera to oznámil předseda představenstva ČD Cargo Ivan Bednárik. V květnu vydaly dluhopisy za celkem 13 miliard Kč i mateřské České dráhy.ČD Cargo nyní dokončuje práce související s vydáním dluhopisů. Délku splatnosti ani předpokládaný úrok připravovaných obligací podnik neuvedl, data uvede po vydání dluhopisů. "Půjde o částku jedné miliardy korun a peníze budou použity na obnovu vozidlového parku v souladu se schválenou strategií. Obecně platí, že cizí zdroje ČD Cargo používá na pořízení dlouhodobého majetku," uvedl Ivan Bednárik....
17/05/2019
České dráhy loni hospodařily se ziskem téměř 1,2 miliardy Kč, o více než 200 milionů Kč vyšším než v roce 2017. K výsledku skupiny přispěla především nákladní doprava, která vykázala zisk 663 milionů Kč. Osobní přeprava naopak skončila ve ztrátě 230 milionů Kč. Dnes o tom informovalo vedení skupiny. Státní dopravce loni přepravil 179 milionů cestujících, nejvíce za deset let.Přes zvýšení počtu cestujících podnik nedostal osobní dopravu do kladných čísel. Mezi hlavní důvody podle firmy patří nedostatečné financování regionální dopravy v některých krajích, rostoucí výdaje za elektřinu a zvýšené náklady na náhradní autobusy kvůli častým výlukám.Stejně jako v předešl...
28/04/2019
České dráhy po více než třech letech od prvních úvah nasazují do ostrého provozu trenažery pro strojvedoucí. První dvojice simulátorů za 30 milionů korun je v České Třebové a v Praze. Má zlepšit přípravu nových mašinfírů a těm stávajícím prohloubit zkušenosti.            Trenažer vypadá jako kokpit skutečné lokomotivy, zní jako skutečná mašina, umí troubit, strojvedoucí z něj může komunikovat s výpravčím a při „přejezdu výhybek“ vydává nezaměnitelný zvuk. Jen výhled z okna je podobný více počítačové hře a také názvy zastávek jako Trabantice by strojvedoucí na české železniční síti hledali marně.    „Simulátory nám pomohou lépe připravit uchazeče o práci strojvedoucího na výkon jeho povolání a u stávajících strojvedoucích zlepšit jejich návyky při práci,“ říká generální ředitel Českých drah Miroslav Kupec.     „Podstatná bude také příprava na provozní situace, se kterými se začínající strojvedoucí při jízdním zácviku na lokomotivách vůbec nemusí setkat a i zkušení strojvedoucí se s nimi setkávají jen výjimečně. Může jít například o jízdu vlaku na přivolávací návěst, v mezistaničním oddílu, obsazenou kolej,“ přiblížil Kupec.    Výcviková kabina a ovládací pult vychází z moderní jednotky Panter, je však doplněna i o další prvky tak, aby na...
22/04/2019
19.4. - Největší operátor multimodální logistiky ve Společenství nezávislých států a Pobaltí RŽD Logistics uzavřel s ČD Cargo dohodu o dlouhodobé spolupráci v železniční přepravě v Eurasii a přípravě společných logistických projektů v mezinárodním tranzitu. Memorandum podepsali předseda představenstva ŘZD Logistics Vjačeslav Valentik a člen představenstva ČD Cargo Bohumil Rampula na odborném veletrhu TransRussia 2019, který se konal tento týden v Moskvě. Obě strany se dohodly na posílení spolupráce při vývoji dopravních služeb s vysokým rozvojovým potenciálem na mezinárodním logistickém trhu, a to včetně kontejnerové přepravy a společného marketingového výzkumu v železniční nákladní dopravě. „Rychlý rozvoj mezinárodního tranzitu zahrnuje účast více dopravců a logistických podniků z různých zemí. Máme společný zájem podílet se na tomto globálním projektu. Česká republika leží v srdci Evropy, což z ní činí velmi příznivý dopravní a překladový uzel pro tranzitní zboží do téměř všech destinací v Evropské unii a dále - v České republice je pohodlné konsolidovat zásilky pro další přepravu směrem na východ. Jsem přesvědčen, že ČD Cargo bude spolehlivým partnerem RŽD Logistics v Evropě,” uvedl Vjačeslav Valentik. Akciová společnost RŽD Logistics byla založena 19. listopadu 2010 jako specializovaná logistická složka holdingu ruských státních drah RŽD. Společnost...
22/04/2019
ČD-Telematika vybaví flotilu lokomotiv nákladního železničního dopravce ČD Cargo mobilní částí evropského vlakového zabezpečovače ETCS (European Train Control System) Level 2 od společnosti Alstom. Jedná se o první velkou sérii modernizace existujících vozidel tímto zařízením v České republice. ČD-Telematika pro tuto zakázku uzavřela konsorcium se společností AŽD, partnerem pro národní zabezpečovací technologie a měření rychlosti. Zabezpečovačem bude vybaveno celkem 78 lokomotiv ČD Cargo, konkrétně půjde o 31 lokomotiv řady 163 a 47 lokomotiv řady 363. Dokončení zakázky v celkové hodnotě v řádu desítek milionů EUR je plánováno na konec roku 2022. „Díky komunikaci mezi stacionární a mobilní částí ETCS dojde k dalšímu zvýšení bezpečnosti železniční dopravy a tím i cestujících na železnici, a to jak na tratích v České republice, tak i na tratích provozovaných členskými státy EU,“ uvedl předseda představenstva ČD-Telematiky David Wolski. „ČD-Telematika je hrdá, že v takto strategické oblasti získala prvenství u ČD Cargo a že projekt realizuje se světovou špičkou v oblasti ETCS, francouzskou společností ALSTOM,“ dodal. S ohledem na náročnost dodávky bude ČD-Telematika kromě AŽD spolupracovat v oblasti implementace a projekčních činností s firmou ČMŽO-elektronika. Dodávka na klíč pokrývá veškeré činnosti od převzetí lokomotiv až po jejich finální předání ve f...
06/03/2019
Hned několik nebezpečných incidentů na kolejích z posledních dnů znovu otevřelo debatu o bezpečnosti české železnice. Ministr dopravy Daň Ťok proto v úterý přišel s návrhem, který by měl strojvůdce motivovat k tomu, aby své práci věnovali větší pozornost. Stejně jako řidiči automobilů by nově měli za své prohřešky získávat trestné body. Za opakovaný prohřešek by mohli dokonce přijít o licenci.S návrhem ministerstvo přišlo v den, kdy se ...
06/01/2019
„Loni jsme zde skloňovali slovo kapacita. Dnes máme kapacitu vyčerpanou a na to, abychom dosáhli úspěchu, potřebujeme vaši pomoc,“ těmito slovy zahájil letošní tradiční podzimní konferenci ČD Cargo pro obchodní partnery předseda představenstva společnosti Ivan Bednárik.Na letošním, 15. ročníku konference v Harrachově pozdravil její účastníky i nedávno jmenovaný předseda dozorčí rady ČD Cargo a předseda představenstva Českých drah Miroslav Kupec. Poté následovala řada přednášek, která vyvrcholila nejočekávanější prezentací ředitelky odboru obchodu Vlasty Slavíkové. Ta zástupce spolupracujících firem seznámila s cenovou a obchodní politikou dopravce na příští rok.Situaci na české železnici z pohledu nákladních dopravců shrnul výkonný ředitel sdružení ŽESNAD.CZ Oldřich Sládek a připomněl, že sdružení prostřednictvím svých členů pokrývá zhruba 98 procent trhu nákladní železniční dopravy v České republice na síti Správy železniční dopravní cesty. Podrobně se pak zabýval situací v trakční energii v roce 2018, kterou od začátku příštího roku ...
14/11/2018
31.10. - Ministr dopravy Dan Ťok chce prosadit prodej minoritního podílu v nákladním železničním dopravci ČD Cargo. Novinářům dnes řekl, že s prodejem menší části podniku, ve kterém by státu zbyla většina, souhlasí i premiér Andrej Babiš. Ten se nedávno postavil proti úvahám o privatizaci. Dnes Andrej Babiš novinářům řekl, že nejprve chce vidět analýzu práce ČD Cargo v posledních letech a další strategii podniku. Proti privatizaci jsou i vládní partneři ANO - sociální demokraté a komunisté, kteří menšinový kabinet podporují ve Sněmovně. Dan Ťok chce záměr nejdříve projednat v koalici.Podle ČSSD by privatizace šla proti vládnímu programu. Předseda ČSSD Jan Hamáček to označil za chybu, podle něj Dan Ťok postupuje proti vládnímu programu.Ve vládním programu stojí, že kabinet nepřipustí privatizaci veřejných služeb ani podniků se státní účastí. Dopravce ČD Cargo je dceřinou společností státních Českých drah. „ČD Cargo se pohybuje na plně konkurenčním trhu. Příliv soukromých peněz má pomoct k dalším investicím, které potřebuje. A to třeba do nov...
09/09/2018
Investice do zaměstnanců i vozidlového parku. Ale také nedostatek opravárenských kapacit. Rozvoj činnosti v zahraničí či skokový nárůst přeprav dřeva. A skoro kritická situace na přeplněných kolejích nejen v České republice. To jsou jen některá z důležitých témat, o kterých jsme hovořili s Ivanem Bednárikem, předsedou představenstva ČD Cargo.Před čtrnácti dny vaše společnost emitovala dluhopisy ve jmenovité hodnotě jedné miliardy Kč se splatností sedm let. K čemu použijete výtěžek z emise?Stručně řečeno k investiční a rozvojové činnosti. Tři klíčové zdroje v ČD Cargo souvisejí s věkem. Zaměstnanci, lokomotivy a vozy. Průměrný věk našich zaměstnanců je poměrně vysoký, takže investujeme do spolupráce s vysokými a středními školami a snažíme se přesvědčit mladou generaci, že jsme dobrým zaměstnavatelem. Kromě toho musíme investovat do obnovy a modernizace našeho vozidlového parku. Průměrné stáří lokomotiv a vagonů se blíží 40 letům, takže máme schválený investiční plán na období 2...
09/09/2018
Na přelomu roku 2018/2019 společnost ČD Cargo, a.s., nakoupí další čtyři interoperabilní lokomotivy Vectron, které doplní osm již pořízených strojů stejné řady.Flotila interoperabilních lokomotiv nejvýznamnějšího tuzemského železničního nákladního dopravce se v letech 2019 a 2020 dále rozroste o 10 lokomotiv Traxx MS3. Počet těchto lokomotiv bude možné na základě smluvní opce s využitelností do roku 2022 rozšířit o dodávku dalších až 40 kusů. Jedná se o inovovaný produkt úspěšné řady Traxx MS, které se prodalo více než 2 250 strojů.Interoperabilní lokomotivy budou provozuschopné v tuzemsku a dále ve všech okolních státech a v Maďarsku, přičemž tento paket zemí lze ještě rozšířit o Slovinsko a Chorvatsko. Výkonný ředitel ČD Cargo Tomáš Tóth k tomu dodává: „Pořizování interoperabilních lokomotiv podporuje strategii expanze značky ČD Cargo na zahraniční trhy....
06/08/2018
České dráhy se nebrání liberalizaci železničního trhu, podle firmy by měla naopak vést k dalšímu zlepšování služeb a optimalizaci nákladů dopravce. Zároveň je však třeba ochránit firmu před spekulanty, kteří by mohli skupinu oslabit. V rozhovoru s ČTK to řekl generální ředitel ČD Pavel Krtek. Pomalou a komplikovanou liberalizaci trhu na železnici ze strany státního dopravce kritizoval ministr dopravy Dan Ťok.Státní dopravce je podle Pavla Krtka na otevírání trhu připraven, což se mělo již prokázat při částečné liberalizaci osobní i nákladní dopravy na komerčních tratích. Tady ČD úspěšně konkurují soukromým dopravcům, řekl Pavel Krtek. ČD nyní jednají s kraji o zajištění dopravy na krajských tratích, nynější smlouvy vyprší na konci příštího roku. ČD podle generálního ředitele dosud uhájily svou pozici na krajských tratích pro další léta v Moravskoslezském a Jihomoravském kraji. V Královéhradeckém kraji byla prodloužena stávající smlouva do roku 2021.Podle Pavla Krtka však liberalizace přináší i rizika, kterým musí podnik předcházet. Jako hrozbu...
16/04/2018
Na trati Cheb - Klášterec nad Ohří od soboty nejezdí kvůli sesuvu tzv. železničního spodku vlaky v úseku Hájek - Dalovice. Traťmistr zjistil v místě ještě před sesuvem závadu, a proto se podařilo vlaky zastavit včas. Nahradila je autobusová doprava. Jak dlouho bude úsek uzavřený, bude jasné až v pondělí, řekla v neděli mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová. „Trať je v úseku uzavřena od sobotních 12:00. Došlo tam k posunu železničního spodku. Co bylo příčinou, v tuto chvíli nevíme. Doprava byla zastavena a vlaky nahrazují autobusy. Zpoždění je tam okolo pěti až deseti minut,“ uvedla Šubová.Na trati se nejprve objevila lehká závada. Po prohlídce traťmistr raději na jedné koleji zastavil provoz a později dráhy kvůli bezpečnosti zastavily provoz i na druhé koleji. Pak přišel masivní sesuv, který vytvořil hlubokou jámu, do níž se zlomil kus kolejí. Podle Šubové bude škoda značná, zřejmě v desítkách milionů korun. Bude se ale teprve upřesňovat.Dodala, že v místě sesuvu byla povolená rychlost 80 km/h. Elektrifikace tratě se tam dělala v roce 2008 a od té doby tam žádné problémy nebyly. O to je sesuv půdy pod tratí v délce asi...
13/03/2018
Nákladní dopravce ČD Cargo vypsal výběrové řízení na dodávku až 50 elektrických a pěti motorových lokomotiv vybavených evropským zabezpečovacím zařízením. Podle podmínek tendru firma koupí nejdříve deset elektrických a tři dieselové motorové lokomotivy, další odebere později s využitím opce. Minulý týden to oznámil mluvčí Český drah Petr Šťáhlavský.Firma předpokládá, že smlouvu na dodávku strojů při bezproblémovém průběhu soutěže uzavře v polovině letošního roku, první lokomotivy by měla dostat nejpozději do 14 měsíců po uzavření smlouvy. Lokomotivy prostřednictvím opce bude moci objednat nejpozději do 48 měsíců od podpisu smlouvy, uvedl mluvčí.„Při uplatnění opcí se předpokládá v případě elektrických lokomotiv objednání vždy více strojů, minimálně dalších pěti. U motorových by byla opce na zbývající dvě lokomotivy uplatněna najednou,“ dodal Petr Šťáhlavský. ...
30/01/2018
Společnost Karlovarské minerální vody (KMV) chystá po více než pěti letech další pokus o přesun části přeprav ze silnice na koleje. Firma, která od roku 2012 vypravuje ze svého závodu v Kyselce pravidelné nápojové vlaky do Mostkovic u Prostějova, si hodlá nyní vyzkoušet i výrazně kratší trasu.Během února chce spustit přepravu z Kyselky ku Praze, konkrétně do skladu u Středokluk, odkud bude zásobovat hlavní město a střední Čechy. Projekt je nyní v přípravě a přesné datum startu není ještě stanoveno. „Chceme si ověřit, jak reálné je v našich podmínkách použití železniční přepravy na relativně krátkou vzdálenost z Kyselky do okolí Prahy,“ sdělil deníku Zdopravy.cz Roman Dittrich, Supply Chain Director Karlovarských minerálních vod.Firma svůj krok zdůvodňuje především tím, že její produkce je spjatá s čistou přírodou, ke které se chce chovat šetrně i při distribuci. Jen na přerovských přepravách se prý díky železnici nemusí za rok uskutečnit 1700 jízd kamionů. K Prostějovu míří ze západu Čech mimo ...
07/01/2018
Provozním zaměstnancům Českých drah, mezi které patří například strojvedoucí, průvodčí a posunovači, vzrostou příští rok mzdy o 4,5 procenta. Administrativním pracovníkům stoupnou mzdy o dvě procenta. Všichni zaměstnanci dostanou jednorázovou mimořádnou odměnu 6000 korun. Vyplývá to z uzavřené kolektivní dohody mezi odbory a vedením společnosti na rok 2018. „Jsem přesvědčen, že jsme dosáhli kompromisu, který je pro České dráhy ekonomicky únosný, chrání zájmy našeho akcionáře i věřitelů, kteří financují náš rozvoj, a zároveň zaručuje našim zaměstnancům sociální jistotu," uvedl k dohodě předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Pavel Krtek. Podobně dohodu hodnotí Vladislav Vokoun, který vyjednávání vedl za nejsilnější odborovou organizaci na železnici, Odborové sdružení železničářů (OSŽ). D...
08/12/2017
Strojvedoucí a jejich pracovní doba budou od neděle pod drobnohledem státu podobně jako řidiči kamionů. Drážní úřad ve spolupráci se Správou železniční dopravní cesty spouští monitorovací systém, který bude výkony strojvedoucích sledovat.„Jde o prvotní opatření, které má zabránit zneužívání strojvedoucích, a na druhou stranu zároveň zajistit bezpečnost provozu před těmi strojvedoucími, kteří dobrovolně a zcela vědomě nedodržují předepsané doby odpočinku,“ uvedl mluvčí Drážního úřadu Martin Novák. V praxi to bude vypadat tak, že dopravce bude muset u každého vlaku uvádět číslo licence strojvedoucího. Licence pak bude viditelná i v grafické prezentaci polohy vlaků na síti SŽDC (GRAPP), nikoliv ovšem pro širokou veřejnost.Správa železnic už na žádost úřadu novou povinnost zakotvila v Prohlášení o dráze pro rok 2018. Druhou věcí jsou ovšem sankce v případě porušení pravidel, především příslušného vládního nařízení. „Rozhodující pravomoc pro vyhodnocení kontrol m...